Go Back   Vespafans > Μodern Vespa (1996-...) > ET2/ET4

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1   Share on facebook
Old 05-09-2010, 15:51
Stathis's Avatar
Stathis Ο χρήστης Stathis δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 
Join Date: Jul 2010
Ηλικία: 47
Posts: 11,211
Thanks: 6,061
Thanked 11,263 Times in 4,923 Posts
Stathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond repute
Default PIAGGIO VESPA ET 4

ΔΟΚΙΜΗ PIAGGIO VESPA ET 4

ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ


Ειλικρινά δεν ξέρουμε αν η σύγκριση θα την μαράνει, αφού είναι γεγονός ότι
το project ET 4 φέρει ένα πολύ «βαρύ» όνομα. Ημι-μεταλλική πλέον η νέα
Βέσπα, «vespa» για τους κακόπιστους, πλήρως αυτόματη, πολύ άνετη στο δρόμο
για όλους και όχι -μόνο- για «όσους ξέρουν από βέσπα», κοιτάει κατάματα την
παλιά και δε φοβάται τη σύγκριση. Δίχως άλλο, είναι σύγχρονη και το
αποδεικνύει.

TOY ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΑΝΙΑ

Το πρωινό ξύπνημα είναι χαρά μόνο για τα παιδιά. Λίγοι απ' τους μεγάλους
καυχώνται για το ξεκίνημα της ημέρας τους αφού, είτε με σκέτο καφέ είτε
μετά από κατανάλωση μούσλι και φυσικών χυμών, η υπόλοιπη ημέρα παρασάγγας
απέχει από αυτήν ενός παιδιού. Βασική αιτία οι «υποχρεώσεις», ένα κλασικό
σύνδρομο που ξεκινά τη διόγκωσή του από τη μετεφηβική ηλικία και βαίνει
αυξούμενο λογαριθμικά έως ότου σκάσει μύτη το δελτίο της σύνταξης και
διαπιστώσουμε ότι, επιτέλους, έχουμε πάρει το ίσιωμα πια. Σας ικανοποιεί
ένας τέτοιος πρόλογος; Είτε απαντήσετε θετικά, είτε γυρίσετε σελίδα, είναι
βέβαιο πως γνωρίζετε ότι μιλά για το... χλωμόν της καθημερινότητας. Είναι
επίσης βέβαιο ότι αναφέρεται με σεβασμό προς αυτήν, αφού κανείς μας δεν
μπορεί να την αποφύγει όσο εξακολουθούμε να ζούμε στις «ανεπτυγμένες»
κοινωνίες μας. Την σεβόμαστε λοιπόν, αφού δεν έχουμε το θάρρος να υποστούμε
το προσωπικό κόστος για την αντικατάστασή της και περνάμε στη δοκιμή ενός
νέου σκούτερ, που ονομάζεται vespa και το οποίο δημιουργήθηκε και περιμένει
καλή πορεία ακριβώς γιατί ισχύει ο πρόλογος. Θέλουμε δε θέλουμε να το
παραδεχτούμε.

ΠΕΡΙ ΣΚΟΥΤΕΡ
Καθημερινότητες

Ήπιαμε τον καφέ (με τσιγάρο), φάγαμε τα κορν-φλέικς με το βιταμινούχο γάλα
(όπως συνιστά η διαιτολογία για την αποφυγή του σπασίματος της επιδερμίδας)
και είμαστε έτοιμοι να βγούμε έξω απ' τη φωλιά μας και να τα βάλουμε με
όλους και όλα (όπως βεβαιώναμε το άμεσο περιβάλλον μας το προηγούμενο βράδυ
στο μπαράκι). O καιρός είναι χλωμός, ευτυχώς, γιατί το στρίμωγμα στη στάση
του λεωφορείου προσφέρει γειτνίαση με σόμπες που εκπέμπουν 36,5-36,8�C
(στις μασχάλες μετρημένους). Όταν κάποτε έρθει το μαγικό κουτί με τις
τέσσερις -τουλάχιστον- ρόδες και την «παγίδα καυσαερίων πετρελαίου» που
πληρώθηκε μέσω των εμμέσων φόρων για να λύσει το πρόβλημα της ρύπανσης της
ατμόσφαιρας, σπρώχνουμε από λίγο ως πολύ, καταφέρνουμε ν' ανεβούμε και
παίζουμε διανοητικά με το μυαλό να τρέχει ανάμεσα στις υποσχέσεις του
ξεφαντώματος της προηγούμενης και στα δεδομένα του υποχρεωτικού οκταώρου
(είτε πάμε σχολείο είτε εργαζόμαστε). Το τζάμι μπροστά είναι θολό και τα
συμβαίνοντα στο δρόμο φαίνονται αχνά και με το συνηθισμένο ενδιαφέρον. Κάτι
πολύχρωμα πράγματα, που ελίσσονται ανάμεσα στα αυτοκίνητα και τον
συγκλίνοντα προς κέντρο στόλο των ταξί, φαντάζουν μακράν, σε άλλο κόσμο,
ονομάζονται «μηχανάκια» και τα αγνοούμε γιατί προϋποθέτουν να δεις τα
πράγματα λίγο πιο ενεργητικά. Πώς όμως να γίνει κάτι τέτοιο όταν όλοι και
όλα διαφημίζουν το φόβο προς το άγνωστο, πώς να κάνεις το βήμα όταν καμία
υπάρχουσα και προβαλλόμενη (με τις σύγχρονες τεχνικές) ανάγκη δεν
προϋποθέτει τίποτ' άλλο για την «κάλυψή» της εκτός από χρήματα;

Ουφ, ανάσανα
Έχεις βαρεθεί όμως να μετράς θερμοκρασίες στις στάσεις και το συνωστισμό
των λεωφορείων, ζεις κάπου που όλοι (και είναι πολλοί) αναγκάζονται να
καλύπτουν αποστάσεις, έχεις πολλά να κάνεις κάθε μέρα, ό,τι κι αν κάνεις,
όπως κι αν ζεις. Πρόσεξε: Αυτήν ακριβώς τη στιγμή, είσαι ώριμος για
σκούτερ! Το βεβαιώνουν 29 κατασκευαστές πλυντηρίων (ωχ, συγνώμη) σκούτερ
ήθελα να πω.

Τι είναι σκούτερ; Κάτι που κοστίζει, το σνομπάρουν αυτοί που ξέρουν από
μοτοσικλέτα, το μισούν αυτοί που ξέρουν από βέσπα και θα το μάθετε όλοι
εσείς που δεν ξέρετε τίποτε από «μηχανάκια», ξέρετε ποδήλατο και θέλετε να
ξεφύγετε από αυτό το κάτι που δεν πάει καλά σήμερα. Τι είναι αυτό; H...
εντροπία του συστήματος (που μετριέται στην κλίμακα της μασχαλίλας). Ποιοι
είστε εσείς; H σιωπηλή πλειοψηφία (που μετριέται στην κλίμακα του ζάπινγκ).
Έτοιμοι λοιπόν; Ανοίγουμε την πόρτα του λεωφορείου, ξε-κουμπώνουμε το γιακά
και κατεβαίνουμε κάτω, στο δρόμο, πιο κοντά στα γεγονότα και τους χρόνους
του σήμερα. O φόβος για πιο ενεργητική επαφή με την κυκλοφορία είναι
υπαρκτός και επίμονος, η επιθυμία να ξεφύγουμε όμως είναι και αυτή
δεδομένη, οι λύσεις που μας προτείνονται δεν είναι και πολλές, κοστίζουν
κιόλας. Εσείς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές ξέρετε, εμείς όμως που μόλις
βγήκαμε από το λεωφορείο, δε γνωρίζουμε πόσο κοντύτερα στο σκούτερ
βρεθήκαμε. Παρακολουθήστε μας.

Έχει τα πλεονεκτήματα ενός σκούτερ, είναι και διαφορετικό
Το πρώτο που θα κάνουμε -σαν σιωπηλή πλειοψηφία- είναι να πούμε τον πόνο
μας, να μοιραστούμε το πρόβλημα. Ξέρουμε ότι αργούμε πολύ στο δρόμο κάθε
μέρα, ξέρουμε ότι δεν ξέρουμε, ξέρουμε ότι το δίκυκλο... πονάει - δεν έχει
μόνο καλά. Αυτά, τα τελευταία είναι που μας τραβάνε όμως, ιδιαίτερα τώρα
που αποκτούν πιο συγκεκριμένη μορφή από τη θολή εικόνα που άφηνε να περνάει
η κλεφτή ματιά μέσα από το τζάμι του λεωφορείου. Νοιώθουμε πιο έντονα τα
χρώματα, τις οσμές και τους ήχους του δρόμου τώρα, μια διαφορετική
καθημερινότητα έρχεται κοντά, αρχίζουμε να βλέπουμε με άλλο μάτι το σώμα
μας. Έννοιες όπως κράνος, βρώμικα χέρια, τσαλακωμένα παντελόνια και κρύα
γόνατα αποκτούν ιδιάζουσα σημασία, η λέξη ισορροπία δημιουργεί την ανάγκη
για διαφορετικό τρόπο σκέψης. Θέλουμε δε θέλουμε έχουμε μπει στο λούκι.
Λίγη σκέψη ακόμη αβαντάρει τα καλά του πράγματος, λίγο περισσότερη
σταματάει μόνο στο χρηματικό κόστος αφού, θύματα του σύγχρονου τρόπου ζωής,
τα θέλουμε όλα. Εσείς, οι αναγνώστες μας, έχετε ήδη καταλάβει που
βρισκόμαστε, εμείς όμως δε δείχνουμε ακόμη πως πλησιάσαμε πολύ κοντά στη
βιτρίνα του καταστήματος πώλησης μοτοσικλετών και αξεσουάρ, κι ας ακουμπάει
η μύτη μας στο τζάμι. Για να μην μακρυγορούμε, είναι βέβαιο πως αν
αγοράσουμε, το 90% από μας θα βρεθεί καθισμένο στη σέλα ενός σκούτερ: στο
ευκολότερα οδηγούμενο δίκυκλο από καταβολής του... θεσμού της μοτο-κίνησης.

Ό,τι κι αν μας γυαλίζει στο μάτι, όσο ασυγκράτητοι κι αν νοιώσουμε ξαφνικά,
θα σκεφτούμε το πρόβλημα συγχρονισμού των κινήσεων που δημιουργούν οι
αλλαγές ταχυτήτων, θα νοιώσουμε την εν στάσει διαφορετική συμπεριφορά του
βάρους ανάμεσα στα πόδια μας, θα αθροίσουμε το επιπλέον κόστος για την
υποχρεωτική αλλαγή ένδυσης (σκεφτόμενοι τον κάθε χειμώνα). Έχοντας
συνηθίσει να ακολουθούμε όσο το δυνατόν πιο μαζικές καταστάσεις: «Τα
Πιάτζιο είναι καλά;». Έτσι θα πούμε. Επόμενη ερώτηση; «Ποιο είναι το
καλύτερο Πιάτζιο;» Όχι φίλοι μας. Μπορεί να γίναμε ξαφνικά προοδευτικότεροι
και να αποφασίσαμε να πάρουμε τον καθημερινό χρόνο στα χέρια μας, είμαστε
και συντηρητικοί όμως, δε θέλουμε να μπλέξουμε με απομιμήσεις (αν μπορούμε
να το αποφύγουμε), αυτή τη χλωρίνη ξέρουμε, αυτήν εμπιστευόμαστε.

Χωρίς προκαταβολή, με 24 μηνιαίες δόσεις, με ασφαλιστική κάλυψη που
περιλαμβάνει και οδική βοήθεια 12 μηνών δωρεάν, μέχρι 36 μήνες εγγύηση και
κραδαίνοντας τη «χρυσή κάρτα Ρiaggio» που προσφέρει «προτεραιότητα στην
εξυπηρέτηση», είμαστε και νοιώθουμε πολύ καλά, έχοντας μόνο ένα πρόβλημα:
έχουμε κολλήσει στο σχήμα και το χρώμα!

«Γιατί δε δοκιμάζετε τη νέα βέσπα που είναι και διαφορετική», μας είχε πει
ο πωλητής του καταστήματος, «είναι μεταλλική» μεταφέραμε στο έτερον ήμισυ
το βράδυ μπροστά στην τηλεόραση (με το προσπέκτους/χρωματολόγιο/οδηγός
αξεσουάρ στο χέρι).

ΠΕΡΙ ΒΕΣΠΑΣ
Το αυγό του Κολόμβου (επί προσωπικού από εμένα, ένα μικροαστό)
Εδώκαμεν και την αποκτήσαμεν. Και είμεθα ευτυχισμένοι γιατί, παρότι είχαμεν
ένα μόνο Σαββατοκύριακο στη διάθεσή μας και σκεφτήκαμεν να δοκιμάσουμεν
μήπως προλάβουμε να μάθουμε να οδηγούμε, το καταφέραμεν! Τόσο εύκολο
αποδείχθηκεν: πατάς και τα δύο πόδια γερά κάτω, πατάς το κουμπάκι έχοντας
πατημένο το ένα φρένο, παίρνει μπρος και φεύγει μπρος. Έχοντας κρατημένο
σφιχτά το τιμόνι ανεβάζεις σιγά-σιγά τα πόδια στο μαρσπιέ και πας μέχρι την
επόμενη στροφή χωρίς ν' ανοίγεις πολύ το γκάζι. Μετά, επαναλαμβάνεις την
ίδια διαδικασία, με μόνη διαφορά την περίπτωση να υπάρχει ανάγκη να
στρίψεις μετά, οπότε ξεκινάς με ελαφρά στριμένο το τιμόνι. Σαν ποδήλατο
είναι, με υπέρ το ότι στο ποδήλατο η ισορροπία είναι πιο δύσκολη γιατί
έχεις ταυτόχρονα και το πετάλι.

Στην πόλη φοβηθήκαμε λίγο, ειδικά πίσω από τον τρομερό θόρυβο που κάνει από
κοντά η εξάτμιση των λεωφορείων, το είπαμε και στον αστυνομικό που μας
σταμάτησε και ήθελε να μας κόψει κλήση γιατί δε φορούσαμε κράνος. Θα
πάρουμε κράνος γιατί λερώθηκαν άσχημα τα μαλλιά και το κεφάλι μας
γενικότερα, ενώ όπως είπε και ο συνάδελφος στο γραφείο που έχει την παλιά
βέσπα, σε προστατεύει από το κρύο, τη βροχή και το θόρυβο - για τη ζέστη θα
ίδωμεν. Ξεχάσαμε να σας υπενθυμήσωμεν ότι ο συνάδελφος ζηλεύει πολύ τη νέα
μας vespa και τον κορόιδευα λέγοντάς τον «γέρο» και πόσο καπνίζει η δικιά
του. Αύριο θα του πω ότι το λαμπάκι της ρεζέρβας άναψε στα 200 χλμ. (μεταξύ
μας, ψέματα γιατί άναψε στα 180) γιατί η δικιά του καίει πολύ - είναι
δίχρονη βλέπετε. Θα πείτε πότε πρόλαβα και έκανα τόσα χιλιόμετρα σε τρεις
μέρες με μια εργάσιμη μεταξύ τους... Μα πήγα, χθες και σήμερα, σε όσους
πηγαίνω σε μια εβδομάδα! Κουράστηκα από την ένταση και κρύωνα λίγο το
βράδυ, είμαι όμως απόλυτα ικανοποιημένος γιατί, χωρίς να το περιμένω,
ανακάλυψα το... αυγό του Κολόμβου, που λύνει το πρόβλημα της όρεξης για
κοινωνικές σχέσεις μέσα στη ζούγκλα των πόλεων (όπως μου είπανε και στο
κατάστημα που την πήρα).

Τα φώτα της είναι πολύ καλά, σχεδόν καλύτερα από του αυτοκινήτου μου αφού
υπάρχει μόνο ένα φανάρι και όχι δύο όπως σ' αυτό. Μόνο μια στιγμή
μπερδεύτηκα και τρόμαξα γιατί πίστεψα ότι χαλάσανε (με τα ηλεκτρικά των
Ιταλών έχω κακό προηγούμενο από το αυτοκίνητο), αφού σβήνουν κάποια στιγμή
όταν περνάς από τη μεγάλη σκάλα στη μικρή και το αντίστροφο. Μου άρεσε
επίσης ο μεγάλος χώρος κάτω από τη σέλα όπου έβαλα το μίξερ που αγόρασα στη
γυναίκα μου (για να μην μου φωνάζει για τα γραμμάτια της vespa) και τις
σακούλες με τα ψώνια απ' τον μπακάλη τις κρέμασα στο γατζάκι στην άκρη της
σέλας μπροστά. Θα με ρωτήσετε για το κράτημα, αλλά λάθος θα κάνετε γιατί
εγώ δεν τρέχω και δεν έχω τέτοια προβλήματα όπως αυτοί με τα μηχανάκια. Μου
φάνηκε πάντως πολύ πιο άνετο από κάτι άλλα, μικρότερα σκούτερ που έκαναν
σφήνες και κοπανάγανε στις ανωμαλίες του δρόμου. Και παρότι έχει και το
δικό μου δισκόφρενο (σαν το αυτοκίνητό μου), φρενάρει καλύτερα και δε μου
μπλοκάρισε ποτέ - τα έμαθα από τη δεύτερη βόλτα κιόλας, την Κυριακή.

Εξάλλου, όπως έχω διαπιστώσει μετά από τρεις μόνο μέρες μαζί της, αντίθετα
με τη γυναίκα μου, ποτέ δε μου παραπονέθηκε ότι είμαι κακός αναβάτης. Εδώ
που τα λέμε, χθες, καλά περάσαμε και με τη γυναίκα κι ας φώναζε λίγο
παραπάνω το παιδί κι ας τσακωθήκαμε. Έδωσα τόπο στην οργή και βγήκα μια
βόλτα (επέστρεψα με γλυκά και της άρεσε).

Με έβαλε σε έναν καλύτερο κόσμο η vespa μου, έχω όρεξη να κάνω πράγματα,
έχει άνετη σέλα παρότι δεν ακουμπάς πίσω όπως στο αυτοκίνητο και σε
τελευταία ανάλυση, δεν ξέρω αν θα την κρατήσω 20 χρόνια όπως έκανε ο
συνάδελφος που έχει την παλιά. Ή μάλλον θα την κρατήσω και ίσως πάρω και
μια μοτοσικλέτα αργότερα όταν θα παίρνει τη vespa η γυναίκα μου (για να
πηγαίνει στα ψώνια και στις φίλες της) και θα έχω περισσότερο «δικό μου»
χρόνο αφού θα έχει μεγαλώσει και το παιδί.
Για την αντιγραφή, 2T._

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Εμφάνιση-Σχεδιασμός
Ένα από τα κομψότερα σκούτερ στην αγορά, σε εξαιρετική χρωματική ποικιλία
και πολύ καλούς όρους αγοράς και υποστήριξης από την Piaggio. Το design
είναι πρωτοποριακό και σίγουρα θ' αντέξει στο χρόνο, κάτι που υπόσχονται ο
τετράχρονος κινητήρας και το -εμπνευσμένο από την κλασική βέσπα- ατσάλινο
πλαίσιο. Χωράει με άνεση δύο Ευρωπαίους, έχει τους γνωστούς μεγάλους
αποθηκευτικούς χώρους, πολλά αξεσουάρ και τη δυνατότητα να αποδείξει πως
είναι «η βέσπα των σκουτεροειδών» μετά από αρκετά χρόνια (αν παραμείνει
στην κυκλοφορία).

Κινητήρας - Μετάδοση
Τύπος: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 1EEK, 2 βαλβίδες
Διάμετρος x Διαδρομή: 57,0x48,6 χιλ..
Κυβισμός:124,2 κ.εκ.
Συμπίεση: 10,6:1
Τροφοδοσία: Καρμπιρατέρ Mikuni BS 24-1
Ανάφλεξη: Ηλεκτρονική CDI
Ισχύς (εργοστασίου): 12 PS/7.750 σ.α.λ.
Ροπή (εργοστασίου): 1,0 Kgm/6.500 σ.α.λ.
Ισχύς (SAE στον τροχό): PS/ σ.α.λ
Ροπή (SAE στον τροχό): Kgm/ σ.α.λ
Τύπος συμπλέκτη: Αυτόματος φυγοκεντρικός
Κιβώτιο: Διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT)

Καλή η απόδοση του κινητήρα που είναι ικανός να «τραβά» με 60 χλμ./ώρα δύο
άτομα σε μεγάλη ανηφόρα, ενώ ένας καθισμένος αναβάτης θα δει εύκολα τα 100
χλμ./ώρα στο κοντέρ. O ήχος είναι ελαφρά μπάσος, το δούλεμα είναι ομαλό και
η εμπλοκή-απεμπλοκή του CVT (στα 20 χλμ./ώρα) μαλακή. Σε διαρκή πολύωρη
πίεση (υπέστη και τέτοια - βλέπε «VΕSΡΑΘΛΟ») παρουσιάζει ελαφρά προβλήματα
υπερθέρμανσης στο τέρμα γκάζι παρά την ύπαρξη του βεντιλατέρ αλλά και του
ψυγείου λαδιού, κατάσταση που ρίχνει τα χιλιόμετρα στα 80 χλμ./ώρα και
ξεπερνιέται με το να μην κρατάτε τελείως ανοικτό το γκάζι - οι επιδόσεις,
λόγω CVT, παραμένουν ίδιες και με χρήση των 3/4 του γκαζιού μόνο.

Πλαίσιο:
Τύπος: Χαλύβδινο, αυτοφερόμενο
Μεταξόνιο: 1.280 χιλ.
Ύψος σέλας: 805 χιλ.
Ρεζερβουάρ: 9 λίτρα
Βάρος: 104 κιλά

Όποιος έχει ζήσει με σκούτερ, εύκολα θα αντιληφθεί τη διαφοροποίηση που
προσφέρει το αυτοφερόμενο πλαίσιο στην απόσβεση των δυνάμεων που του
προσφέρουν οι μικροί τροχοί. H Vespa ET 4 έχει άψογη οδική συμπεριφορά και
θετική αίσθηση τιμονιού ακόμη και σε αρκετά ανώμαλο δρόμο, δεν τρίζει άμα
πέσει σε λακούβα και είναι ζυγισμένη όσο ποτέ (χάρη στην τοποθέτηση του
μοτέρ πολύ κοντά στο κέντρο και χαμηλά). H αεροδυναμική συμπεριφορά είναι
και αυτή εξαιρετική με κύριο, έναντι των κλασικών vespa, χαρακτηριστικό την
απάθεια στον πλευρικά ερχόμενο άνεμο. Τέλος, το βάρος είναι σε πολύ χαμηλά
επίπεδα (παρόλη την ύπαρξη τετράχρονου κινητήρα), κάτι που αποδεικνύει ότι
έγινε πολλή δουλειά από τον κατασκευαστή.

Αναρτήσεις
Εμπρός: Μονόμπρατσο ψαλίδι με υδραυλικό αμορτισέρ διπλής ενέργειας
Πίσω: Μονόμπρατση έδραση τροχού (από την πλευρά της μετάδοσης), υδραυλικό
αμορτισέρ διπλής ενέργειας και προφόρτιση ελατηρίου.

Με το τιμόνι να μην παίζει μπρος-πίσω στα εγκάρσια χαντάκια (λόγω
πλαισίου), ένα κλασικό πρόβλημα των σκούτερ έχει βρει τη λύση του και οι
μαλακές αναρτήσεις έχουν ευκολότερο έργο. Κρατήστε τις για κανένα χρόνο και
μετά επέμβετε με αλλαγή αμορτισέρ ώστε να εξασφαλίσετε θετικότερη
συμπεριφορά και να μειώσετε την τάση υποστροφής που παρουσιάζεται στις
στροφές με αρκετή κλίση και πολλά χιλιόμετρα.

Φρένα
Εμπρός:Δίσκος από ανοξείδωτο ατσάλι, διάμ. 200 χιλ., δαγκάνα ενός εμβόλου.
Πίσω: Ταμπούρο 110 χιλ.

Αριστα τα φρένα εμπρός και πίσω, με γραμμική συμπεριφορά που επιτρέπει το
άνετο πάτημά τους ακόμη και από ανθρώπους που έχουν ελάχιστη σχέση με τους
2 τροχούς. Τα δοκιμάσαμε σε κατηφόρα με δύο άτομα στη σέλα και η απόδοσή
τους παρέμεινε αναλλοίωτη παρά τη συνεχή πίεση. Κάποιος έμπειρος θα
προτιμούσε να χρειαζόταν λιγότερη πίεση στις μανέτες, το φυσικό κοινό
-πάντως- θα εκτιμήσει την αδυναμία τους να μπλοκάρουν τους τροχούς (εκτός
κι αν τρελαθήκατε στο βρεγμένο).

Τροχοί - Ελαστικά
Εμπρός: Ζάντα 2,5'x10 Ελαστικό: 100/80x10
Πίσω: Ζάντα 2,75'x10 Ελαστικό: 120/80x10

Είχαμε δοκιμάσει με δύο άτομα τη νέα vespa στην Ιταλία, όπου φορούσε
ελαστικά της ταϊλανδικής VEE RUBBER, ειδικά κατασκευασμένα γι' αυτήν. Τα
ίδια φορούσε και αυτή που δοκιμάσαμε στη χώρα μας κάνοντας μάλιστα 400
χιλιόμετρα σε βρεγμένο δρόμο με υψηλές μ.ω.τ. αλλά και στη «γλιστερή» πόλη
που λέγεται Αθήνα. Στη γείτονα χώρα ακουμπούσαμε τις σιδεριές του σταντ
στις στροφές, εδώ δεν το κάναμε γιατί στα μισά, πριν το όριο, άρχιζε ένα
προοδευτικό μεν, ελεγχόμενο δε, γλίστρημα. Σε συνήθη για σκούτερ χρήση δεν
παρουσιάζεται κανένα πρόβλημα, ακόμη και στη χειρότερη κατάσταση δρόμου.
Κρατήστε τα.

Εξοπλισμός
Ταχύμετρο, δείκτης βενζίνης, λυχνίες φλας-φώτων-μεγάλης σκάλας,
αντικλεπτικό σύστημα immobilizer, ηλεκτρονικό ρολόι με ημερομηνία (αν
πατηθεί ένα κουμπάκι), προστατευτικά για τα γόνατα στο πάνω μέρος της
ποδιάς, δύο ντουλαπάκια με το κεντρικό κάτω από τη σέλα να βγαίνει όλο και
να αποκαλύπτει τον κινητήρα και την ηλεκτρονική, άγκιστρο αποσκευών, σχάρα
πίσω. Πολλά after market κάτω από το λογότυπο της εταιρίας
(τσαντάκια-γυαλιά ηλίου-μπουφάν-πουλόβερ-μπλουζάκια-παρμπρίζ-σχάρες
μπρος/πίσω-πίσω ντουλαπάκι στο χρώμα του σκούτερ) υπάρχουν ήδη στα Piaggio
centers ή αναμένονται από 1/1/97.


Κατανάλωση: 3,5 λίτρα/100 χλμ.

Υπέρ:
Στιλ/Εμφάνιση
Φώτα/φρένα
Ποιότητα κατασκευής πλαισίου
Αριστη σέλα
Ανεση/κράτημα
Πολλά αξεσουάρ

Κατά:
Μαλακές αναρτήσεις
Ψύξη κινητήρα (σε διαρκή πίεση)

Reply With Quote
The Following 3 Users Say Thank You to Stathis For This Useful Post:
armada11 (22-01-2012), Stamatis (05-09-2010), vasilis (27-01-2011)
  #2   Share on facebook
Old 05-09-2010, 18:31
Stamatis Ο χρήστης Stamatis δεν είναι συνδεδεμένος
16-07-2013
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 8,135
Thanks: 1,744
Thanked 6,905 Times in 3,388 Posts
Stamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond repute
Default

Που ειναι ρε ο Τζων Μπανιας;
Ολο για καφεδες ερχεται αλλα καμμια αραδα θα ξαναγραψει;
Reply With Quote
  #3   Share on facebook
Old 05-09-2010, 18:33
Stathis's Avatar
Stathis Ο χρήστης Stathis δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 
Join Date: Jul 2010
Ηλικία: 47
Posts: 11,211
Thanks: 6,061
Thanked 11,263 Times in 4,923 Posts
Stathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond repute
Default

δεν τα παει καλα με το ιντερνετ...
Reply With Quote
  #4   Share on facebook
Old 05-09-2010, 18:40
Stamatis Ο χρήστης Stamatis δεν είναι συνδεδεμένος
16-07-2013
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 8,135
Thanks: 1,744
Thanked 6,905 Times in 3,388 Posts
Stamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond reputeStamatis has a reputation beyond repute
Default

Ουτε εγω τα παω καλα με το ποδοσφαιρο, αλλα το παλευω.
Ετσι να του πεις...
Αντε, μονο να κανει τον φακιρη-μελλοντολογο-καφετζη στα πιπινια ξερει!


Υ.γ. Φωτογραφιες οπωσδηποτε!
Reply With Quote
  #5   Share on facebook
Old 24-09-2010, 22:24
Stathis's Avatar
Stathis Ο χρήστης Stathis δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 
Join Date: Jul 2010
Ηλικία: 47
Posts: 11,211
Thanks: 6,061
Thanked 11,263 Times in 4,923 Posts
Stathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond repute
Default

Reply With Quote
The Following User Says Thank You to Stathis For This Useful Post:
PS (27-01-2011)
  #6   Share on facebook
Old 24-09-2010, 22:55
xasapis's Avatar
xasapis Ο χρήστης xasapis δεν είναι συνδεδεμένος
πες αλεύρι... Ο Σταμάτης σε γυρεύει
 
Join Date: Aug 2010
Ηλικία: 43
Posts: 4,362
Thanks: 29,845
Thanked 2,705 Times in 1,577 Posts
xasapis has a reputation beyond reputexasapis has a reputation beyond reputexasapis has a reputation beyond reputexasapis has a reputation beyond reputexasapis has a reputation beyond reputexasapis has a reputation beyond reputexasapis has a reputation beyond reputexasapis has a reputation beyond reputexasapis has a reputation beyond reputexasapis has a reputation beyond reputexasapis has a reputation beyond repute
Default

και αυτο πολυ καλο μηχανακι γεια δουλεια μεσα στην πολη....
Reply With Quote
  #7   Share on facebook
Old 27-01-2011, 13:49
winmobileguru's Avatar
winmobileguru Ο χρήστης winmobileguru δεν είναι συνδεδεμένος
Vespa Senior
 
Join Date: Sep 2010
Location: Volos
Posts: 50
Thanks: 5
Thanked 25 Times in 9 Posts
winmobileguru is on a distinguished road
Garage
Default

Παιδια το μηχανακι ειναι παρα πολυ καλο αλλα δεν ειναι Βεσπα. Εχω ενα στο γκαραζ ξεσκισμενο 1998 μοντελο μαυρο κακοσυντηρημενο που τρεχει απο παντου λαδια (απο την πρωτη εβδομαδα ετρεχε και εκαιγε λαδια) αλλα αμα εισαι λατρης του ιταλικου τετραχρονου κινητηρα ολα αυτα ειναι το κερασακι στην τουρτα . Διαφορετικα θα επαιρνες Japανια και θα τελειωνε το παραμυθι. Απλα πεταξτε το μπροστινο ελατηριο-αμορτισερ απο την πρωτη μερα γιατι θα σας σκοτωσει. Ειναι απιστευτα μαλακο και σε συνδιασμο με το τελειο δισκοφρενο (η PX δεν εχει τετοιο φρενο με τιποτα ουτε απο αισθηση ουτε απο δυναμη) τερματιζει παντου και παντα σε ολες τις λακουβες σε ολα τα φρεναρισματα. Αν μπορειται αλλαξτε και ενα ελατηριο πισω στο μαμμα αμορτισερ. Μην ασχολειθειται με τιποτα αλλο , δεν χαλαει απλα τρεχει λαδια απο παντου. Σελλα πολυθρονα , φρεναρες καλο κρατημα (θελει συνηθεια αν προερχεσαι απο την παραδοσιακη σχολη 2STROKE VESPA).Τι βρισκεις σε γελειες τιμες και μπορεις να οδηγεις και να καπνιζεις σαν να εισαι σε παπια (για τους καπνιζοντες ητο το σχολιο). Για τους υπολοιπους απλα να αναφερω οτι εχει απαξιομενη μεταπωλητικη αξια οποτε τη βρισκεις σε αστειες τιμες και σε πολυ καλη κατασταση.
Ενα αλλο πολυ σημαντικο πλεονεκτημα του συγκεκριμενου σκουτερ ειναι οτι μπορεις να πας σε διαδηλωση, η σε ραντεβου συμμοριων πριν απο ποδοσφαιρικο αγωνα , η ακομα και σε αγωνα ποδοσφαιρικου ντερμπυ , να σου τη σπασουνε και να μην στεναχωρηθεις καθολου!
Καλοριζικη.
__________________
Quote:
Μόνο ένα κτήνος μπορεί να συνιστά στους φτωχούς να κάνουν οικονομία…
...το να συνιστούμε οικονομία στους φτωχούς είναι κάτι τόσο εξωφρενικό, όσο και υβριστικό. Είναι σαν να συμβουλεύουμε έναν που πεινάει να τρώει λιγότερο.
''OSCAR WILDE''
Προϊόντα επικάλυψης και πλαγιοκάλυψης
http://theoprofil.com

Last edited by winmobileguru; 28-01-2011 at 11:27.
Reply With Quote
  #8   Share on facebook
Old 27-01-2011, 17:35
Stathis's Avatar
Stathis Ο χρήστης Stathis δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 
Join Date: Jul 2010
Ηλικία: 47
Posts: 11,211
Thanks: 6,061
Thanked 11,263 Times in 4,923 Posts
Stathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond repute
Default

ειχα παρει μια ΕΤ4 οταν ειχε κυκλοφορησει.
χρυσαφι με καφε σελα.
εκανα πολλα χιλιομετρα μαζι της, πολη, ταξιδια, εκδρομες, διακοπες.
την φορτωνα με 3 ατομα, την πηγαινα τερμα και δεν εχασε ποτε ουτε λαδι, ουτε ειχε καποιο προβλημα.
πολυ ανετη, καλο κρατημα, καλα φρενα, φωτα, και αρκετα οικονομικη.

δεν ηταν βεσπα, ήταν η νεα βεσπα. ηταν το νεο ιματζ που ηθελε να περασει ο αειμνηστος ανιελι στην πιατζιο.
εκεινην την εποχη η ιταλικη εταιρια ηθελε να κοψει καθε δεσμο με το "λαδερο", "βρωμικο", "παρηκμασμενο" παρελθον.
η βεσπα οχι μονο δεν ηταν μοδα, αλλα οσους ειχαν τους κοροϊδευανε.
η πιατζιο απο Νο2 κατασκευαστης στον κοσμο, κοντεψε να κλεισει και αυτο λογω του οτι ο κοσμος στραφηκε μαζικα στα πιο εξυπηρετικα γιαπωνεζικα σκουτερ.

στην παρουσιαση του 1996 ο ανιελι σηκωθηκε να μιλησει και να παρουσιασει τη νεα βεσπα.
σε καποιο σημειο της ομιλιας του, αναφωνησε: "δεν ειναι μια βεσπα, ειναι ενα σκουτερ"...
με αυτο ηθελε να σηματοδοτησει τη νεα πορεια της ιταλικης φιρμας προς δικυκλα με πιο εξυπηρετικο χαρακτηρα, προσαρμοσμενα στις νεες αναγκες του κοσμου.

ο ανταγωνισμος λοιπον, αναγκασε τη βεσπα να αλλαξει. να "αυτομολησει" ουσιαστικα στο αντιπαλο στρατοπεδο.
με τετραχρονο "καθαρο" μοτερ, αυτοματο κιβωτιο, τιουμπλες ελαστικα και αλλα επιμερους γνωρισματα δανεισμενα απο τα υπολοιπα σκουτερ της (ταϊφουν, σκιπερ κλπ) που τοτε κρατησαν ορθια την πιατζιο.

παντως ειτε προκειται για βεσπα, ειτε για vespa, τα κεντρικα χαρακτηριστικα και η ιδεα της πρωτης 98 του '46 διατηρουνται μεσα στο χρονο.

οι αναγκες τοτε ηθελαν ενα δικυκλο, οικονομικο, με μικρες απαιτησεις συντηρησης, ευελικτο, να μη λερωνει τον αναβατη, να τον προστατευει απο τα νερα και τις λασπες, αλλα να ειναι ομορφο και ποθητο.

πιστευω οτι η νεα βεσπα κινειται πανω στις βασικες αρχες τις προ-προ-προ-προ γιαγιας της, απλα προσαρμοσμενη στα νεα τεχνολογικα δεδομενα, εκμεταλευομενη την προοδο που σημειωθηκε απο τοτε.

ειμαι σιγουρος οτι με το περασμα του χρονου και αυτη θα παρει τη θεση της στην τεραστια ιστορια της πιατζιο, διεκδικωντας αυτο το κομματι σεβασμου που της αναλογει...
Reply With Quote
The Following 2 Users Say Thank You to Stathis For This Useful Post:
KaKoula (04-06-2014), vasilis (27-01-2011)
  #9   Share on facebook
Old 27-01-2011, 19:24
vasilis's Avatar
vasilis Ο χρήστης vasilis δεν είναι συνδεδεμένος
MacGyver
 
Join Date: Jan 2011
Ηλικία: 38
Posts: 1,344
Thanks: 1,495
Thanked 1,424 Times in 672 Posts
vasilis has much to be proud ofvasilis has much to be proud ofvasilis has much to be proud ofvasilis has much to be proud ofvasilis has much to be proud ofvasilis has much to be proud ofvasilis has much to be proud ofvasilis has much to be proud ofvasilis has much to be proud ofvasilis has much to be proud of
Default

Και αν μου επιτρέπεις Στάθη, να συμπληρώσω ότι αυτή η βέσπα είναι η "μητέρα" των gts, gtv, lxv, lx, s, και ποιός ξέρει στο μέλλον...
Reply With Quote
  #10   Share on facebook
Old 27-01-2011, 20:24
Stathis's Avatar
Stathis Ο χρήστης Stathis δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 
Join Date: Jul 2010
Ηλικία: 47
Posts: 11,211
Thanks: 6,061
Thanked 11,263 Times in 4,923 Posts
Stathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond reputeStathis has a reputation beyond repute
Default

ναι ηταν η πρωτη μιας νεας σειρας.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Αρχική Σελίδα Forum Register Garage FAQ Calendar

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.
Vespafans.gr is an unofficial site and is in no way associated with, endorsed by, sponsored by, or licensed by Piaggio. Vespafans.gr is not responsible for the content of threads/posts.